Gratis bedenktermijn van 365 dagen op je lenzen

Vrouw verzamelt orders in een magazijn

Ben je van gedachten veranderd? Geen probleem!

Heb je lenzen bij ons gekocht maar zijn het niet de juiste lenzen? Heb je de verkeerde sterkte besteld of is je sterkte veranderd? Of ben je gewoon van gedachten veranderd over de lenzen die je hebt gekocht? Wat de reden ook is, bij ons heb je altijd een bedenktermijn van 365 dagen op je contactlenzen.

Zolang de contactlenzen ongeopend zijn en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele verpakking zitten, kun je het retourformulier invullen en binnen 365 dagen na ontvangst van je bestelling naar ons terugsturen. Dankzij deze garantie kun je met een gerust gevoel bij ons bestellen. Want wij geven altijd je geld terug mocht je een verkeerd product hebben besteld.

Een product retourneren

  1. Download het formulier voor retourzendingen.
  2. Vul je gegevens in en voeg het label toe. Vergeet niet om het pakketje voldoende te frankeren.
  3. Controleer of alles goed is verpakt.
  4. Bewaar voor de zekerheid een bewijs van verzending. Dit zorgt ervoor dat we je kunnen helpen mocht er iets verkeerd gaan.

Neem contact met ons op

Als je vragen hebt over onze bedenktermijn van 365 dagen dan kun je natuurlijk contact met ons opnemen. Onze klantendienst staat zes dagen per week voor je klaar. Je kunt ons bellen op 02 550 36 68 (maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 uur tot 17.30 uur) of een e-mail sturen naar service@visiondirect.be. Of chat met ons op de live chat op deze website.

365 dagen bedenktermijn: je vragen beantwoord

  • Wat houdt 'originele verpakking' in?

    Om het volledige aankoopbedrag terug te betalen, moeten we zeker weten dat het product in de originele verpakking zit. Mocht de originele verpakking ontbreken of beschadigd zijn dan kunnen wij daarvoor waardevermindering in rekening brengen. De verpakking moet eruitzien zoals je het product gekregen hebt. Simpel gezegd: het product moet er zo uitzien dat je zelf tevreden zou zijn als je het in die staat zou ontvangen.

  • Hoe retourneer ik een product?

    Het is heel eenvoudig om een product te retourneren: download het formulier voor retourzendingen, vul je gegeven in en voeg het formulier toe aan je retourzending. Plak het adreslabel op de envelop. Een postzegel plakken is niet nodig (dit geldt alleen als je het product vanuit België verzendt. Mocht je een product vanuit het buitenland retourneren, dan moet je de envelop wel frankeren).

    Als het product in de originele verpakking zit en onbeschadigd is, betalen we je zo snel mogelijk terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Voor meer informatie kun je kijken op onze pagina over retourzendingen.

  • Ik heb een product ontvangen dat beschadigd is, wat moet ik nu doen?

    Als je lenzen hebt ontvangen die beschadigd zijn, er niet goed uitzien of niet goed aanvoelen, dan kun je gebruikmaken van onze gratis vervangingsgarantie. Je krijgt dan een nieuwe verpakking lenzen opgestuurd.

  • Waarom is de bedenktermijn zo lang?

    Dat is heel simpel: we willen dat je met een gerust hart lenzen kunt bestellen. We doen er daarom er alles aan om het online bestellen van contactlenzen zo makkelijk en probleemloos mogelijk te maken!

  • Waarom zou ik een doosje ongeopende lenzen willen retourneren?

    Er zijn verschillende redenen waarom je andere lenzen wilt gaan dragen. Zo kan je sterkte bijvoorbeeld veranderd zijn, of je bent overgestapt van bijvoorbeeld maandlenzen naar daglenzen.

  • Wanneer krijg ik mijn geld terug?

    Zodra we de lenzen ontvangen, maken we het geld naar je over. Terugbetaling duurt doorgaans vijf werkdagen, afhankelijk van je bank. Terugbetalingen naar PayPal kunnen langer duren.